* به پایگاه اطلاع رسانی شهید علینقی توکلی خوش آمدید*

             " به دلیل بروز بودن این وبلاگ از مطالب قدیمی تر هم دیدن فرماید"

        

                                        

                                                 

                                    

                                                          

بانک تجارت لایبید

 

بسمه تعالی

ریاست محترم شعبه مرکزی بانک تجارت شهرستان گلپایگان

جناب آقای مهدی بهشتی

    لم یشکرالخالق لم یشکرالمخلوق  ((تقدیروتشکرویژه))

جناب آقای بهشتی انتصاب وانتخاب شما به ریاست شعبه مرکزی بانک تجارت شهرستان گلپایگان یقینا "ازسوی سرپرستی استان براساس شایستگی مدیریت شمادرحوزه بانکداری انچام گرفته .ومطمئنا"بامدیریت شمابهروری وجذب مشتریان جدیدباحفظ مشتریان فعلی آن بانک ارتقائ خواهدیافت چراکه مااهالی وشهروندان شهرلایبیدشاهدبودیم که بامدیریت شما درشعبه بانک تحارت شماره16350ومسئولیت شمابهروری ارتقا ئ یافت وبخش تولیدباهمت وکوشش جنابعالی درمحدوده معدن وصنعت وکشاورزی رشدکردوازحالت رکودخارج شدومشتریان بانک شهرلایبیدباسپرده گذاری دردوران تصدی شمابراین بانک باتلاش ومدیریت شمابه فعالیت خودادامه داد.وتشویق افرادمهاجرباسرمایه هایشان که قبل ازریاست شما ازشهررفته بودند مجددا"برگشت به گشایش حساب وسپرده ازناحیه ایشان به بانک تجارت لایبیدمرهون زحمات وخدمات جنابعالیست

وتکریم ارباب رجوع وحفظ مشتری مداری ازاخلاق بارزواقتصادی شماست.درحاشیه باطلاع سرپرست بانک تجارت دراستان اصفهان میرسانیم که جابجایی آقای بهشتی ازروی حس اینکه این بانک (لایبید)واقعا"دوران شکوفای اقتصادی درزمان تصدیگری ایشان برتنها بانک شهرلایبید حاکم بوددغدغه داریم وجدا" دلواپسیم. امیداست که بابکارگیری مدیران دلسوزی بانک شهرلایبید کمافی السابق ادامه فعالیت دهد.وقضاوت این کار آینده نه چندان دوری خواهدبودوبرای مدیریت جدیدهم آرزوی توفیق خدمت وحفظ جایگاه فعلی بانک تجارت شهرلایبید راداریم.

ودرپایان برای جناب آفای بهشتی که انصافا" مدیری لایق وکاردان بوده اند وخواهندبود ارزوی موفقیت وسلامتی داریم وازایشان تقاضاداریم که باصبرودرایت متانت که مدت شش     سال مامردم راتحمل فرمودندوهمیشه بالبخند اخلاق نیکو،کارارباب الرجوع راکارگشایی میکردندمارامورد تفقد قراردهند.              مدیریت وب شهر لایبید

باتشکر

1- انجمن صنفی معادن لای بید

2- شرکت معدنی نگین سنگ لای بید

3- شرکت معدنی پیام سنگ

4- شرکت معدنی وحدت میمه

5- شرکت معدنی قربان

6- شرکت معدنی گل سنگ

7- شرکت کامیونداران لای بید

8- پایگاه بسیج شهید چمران لایبید

ورودی لایبید ...

فلکه ورودی لایبید

به شهر زیبای لایبید خوش آمدید :)

ورودی شهر لایبید در حال بازسازی می باشد . 

آغاز عملیات تلفن ثابت

آغاز عملیات تلفن ثابت به صورت کابل کشی زمینی از مرکز مخابرات به طرف کلانتری جدید و شهرداری جدید و قسمتی از خیابان شهید علی نقی توکلی به زودی به بهره برداری می رسد.

آغاز سال تحصیلی 93-94

آغاز سال تحصیلی 93-94 را به کلیه دانش آموزان تبریک میگویم و امید است امکانات جدید تفریحی شادابی را به مدارس به ارمغان آورد.

اتمام ساخت ...

 اتمام ساخت فاز اول ساختمان شهرداری لای بید در ورودی شرقی شهر

محیط بان حیات وحش موته

چند روز قبل محیط بانان پناهگاه حیات وحش موته اصفهان متوجه حضور شکارچیان غیرمجاز در منطقه شده و به سرعت عازم محل مربوطه می شوند.

رئیس اداره محیط زیست گلپایگان در این باره گفت: به محض اطلاع از ورود متخلفین یک اکیپ دو نفره از محیط بانان بوسیله یک دستگاه خودروی پیکاپ و یک نفر از نیروها به نام محیط بان خزائی بوسیله یک دستگاه موتورسیکلت به جستجو و گشت در منطقه پرداختند.
مرتضی جمشیدیان افزود: حین جستجوی منطقه محیط بان خزائی متوجه شد دو نفر در ساعت ۸ شب مشغول تله گذاری بر روی یک چشمه جهت زنده گیری آهو هستند.
جمشیدیان گفت: متخلفین که متوجه حضور محیط بان شده بودند سعی در فرار داشتند اما محیط بان خزائی بلافاصله خود را به محل چشمه رسانده و شکارچیان را دستگیر و موتورسیکلت آنان را نیز توقیف نمود.
در این زمان متهمین با محیط بان درگیر شده و با ضربات سنگ منجر به شکستگی سر وی شده و بوسیله موتور سیکلت اقدام به فرار نمودند.

محیط بان خزائی با وجود شکستگی سر و خونریزی متهمین را تعقیب کرده و مجددا موتورسیکلت آنها را متوقف نمود اما یکی از شکارچیان غیرمجاز با ضربه چاقو محیط را از ناحیه دست مجروح نموده و متهمین این بار پس از رها کردن موتورسیکلت خود با پای پیاده و با استفاده از تاریکی شب اقدام به فرار نمودند.
لحظاتی پس از حادثه و با رسیدن نیروهای کمکی محیط بان مجروح توسط همکارانش به بیمارستان حضرت محمد (ص) شهرستان میمه منتقل و تحت مداوا قرار میگیرد.

رئیس اداره محیط زیست گلپایگان گفت: محیط بان خزائی از ناحیه سر و دست دچار جراحت شده است اما پس از اقدامات درمانی هم اکنون حال عمومی وی مناسب است.
مرتضی جمشیدیان افزود: با توجه به توقیف موتورسیکلت توسط محیط بان، متهمین فراری که از شکارچیان سابقه دار منطقه هستند شناسایی و با صدور حکم جلب از سوی مقامات قضایی تلاش برای دستگیری آنان آغاز شده و بزودی بازداشت خواهند شد.

( خزائی )

برگزاری مسابقات جام رمضان

 

 

برگزاری مسابقات جام رمضان

فلکه ی ورودی شهر لایبید

 

میدان ورودی جدید شهر لایبید

ماه رمضان ماه خداوند

ماه رمضان ماه خداوند، ماه نزول قرآن و از شريف‌ترين ماه‌هاي سال است. در اين ماه درهاي آسمان و بهشت گشوده و درهاي جهنم بسته مي‌شود، و عبادت در يكي از شب‌هاي آن ( شب قدر ) بهتر از عبادت هزار ماه است.
رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم در خطبه شعبانيه خود درباره فضيلت و عظمت ماه رمضان فرموده است: «اي بندگان خدا! ماه خدا با بركت و رحمت و آمرزش به سوي شما روي آورده است؛ ماهي كه نزد خداوند بهترين ماه‌ها است؛ روزهايش بهترين روزها، شب‌هايش بهترين شب‌ها و ساعاتش بهترين ساعات است.
بر مهماني خداوند فرا خوانده شديد و از جمله اهل كرامت قرار گرفتيد. در اين ماه، نفس‌هاي شما تسبيح، خواب شما عبادت، عمل‌هايتان مقبول و دعاهايتان مستجاب است.
پس با نيت‌اي درست و دلي پاكيزه،‌ پروردگارتان را بخوانيد تا شما را براي روزه داشتن و تلاوت قرآن توفيق دهد. بدبخت كسي است كه از آمرزش خدا در اين ماه عظيم محروم گردد. با گرسنگي و تشنگي در اين ماه، به ياد گرسنگي و تشنگي قيامت باشيد.»

آن گاه پيامبر اكرم وظيفه روزه‌داران را برشمرد و از صدقه بر فقيران، احترام به سالخوردگان، ترحم به كودكان، صله ارحام، حفظ زبان و چشم و گوش از حرام، مهرباني به يتيمان و نيز عبادت و سجده هاي طولاني، نماز، توبه، صلوات، تلاوت قرآن و فضيلت اطعام در اين ماه سخن گفت.
دعاى پيامبر(ص) هنگام رويت هلال رمضان

صدوق عليه الرحمه در كتاب من لا يحضره الفقيه آورده «و كان رسول الله صلى الله عليه و آله اذا اهل هلال شهر رمضان استقبل القبلة و رفع يديه و قال: «اللهم اهله علينا بالامن و الايمان،و السلامة و الاسلام، و العافية المجللة و الرزق الواسع، و دفع الاسقام، اللهم ارزقنا صيامه و قيامه و تلاوة القرآن فيه، و سلمه لنا، و تسلمه منا و سلمنا فيه‏» (1)

رسول الله(صلى الله عليه و آل) هنگامى كه رويت هلال رمضان مى‏فرمود، رو به قبله مى‏نمود و دستهاى مباركش را بلند مى‏كرد.و مى‏گفت: پروردگارا اين ماه را بر ما نو گردان به امن و امان، و سلامتى و اسلام، و تندرستى شايان تشكر، و روزى فراخ، و بر طرف ساختن دردها و ناملايمات، بار پروردگارا روزى كن ما را روزه و قيام براى عبادت، و تلاوت قرآن در اين ماه، و او را براى ما سالم و تمام گردان، و او را از ما سالم بدار، و ما را در اين ماه سالم و تندرست فرما.
دعاى امام على(عليه السلام) هنگام رؤيت هلال رمضان

امير المؤمنين (عليه السلام) مى‏فرمايد: آنگاه كه ديدى هلال (ماه رمضان) را فلا تبرح، خشم نگير و عصبانى نشو، و «قل اللهم انى اسالك خير هذا الشهر، و فتحه و نوره، و نصره،و بركته، و طهوره، و رزقه، و اسئلك خير ما فيه و خير ما بعده، و اعوذ بك من شر ما فيه و ما بعده، اللهم ادخله علينا بالامن و الايمان، و السلامة و الاسلام، و البركة و التقوى، و التوفيق لما تحب و ترضى‏» (1)

و بگو بار پروردگارا خير و خوبى در اين ماه را از تو مى‏خواهم و همچنين فتح و پيروزى (بر شيطان) و نورانيت، و يارى (بر روزه‏دارى) و بركت و طهارت، و روزى اين ماه را از تو مى‏طلبم، و از تو خير آنچه در اين ماه هست و بعد از ماه مسئلت مى‏نمايم، و به تو پناه مى‏آورم از شر و بدى آنچه در اين ماه مى‏باشد، و آنچه بعد از آن است، بار پروردگارا اين ماه را با امن و امان و ايمان به تو و سلامت نفس و نعمت اسلام، و بركت و تقوى و توفيق يافتن به آنچه تو دوست مى‏دارى و راضى مى‏گردى بر ما وارد گردان (كه همه اوصاف شايسته را در اين ماه داشته باشيم).
دعاى امام سجاد(عليه السلام) هنگام حلول ماه رمضان

بسم الله الرحمن الرحيم

«(1) الحمد لله الذى هدانا لحمده، و جعلنا من اهله لنكون لاحسانه من الشاكرين و ليجزينا على ذلك جزاء المحسنين (2) و الحمد لله الذى حبانا بدينه، و اختصنا بملته، و سبلنا فى سبل احسانه لنسلكها بمنه الى رضوانه حمدا يتقبله منا و يرضى به عنا (3) و الحمد لله الذى جعل من تلك السبل شهره شهر رمضان، شهر الصيام، و شهر الاسلام، و شهر الطهور، و شهر التمحيص و شهر القيام الذى انزل فيه القرآن، هدى للناس و بينات من الهدى و الفرقان‏».

سپاس خدائى را سزاست، كه ما را براى سپاسگزارى خود راهنمائى نمود، و از سپاسگزاران قرار داد، تا براى احسان و نيكيش از شكرگزاران باشيم، و ما را بر آن سپاسگزارى پاداش نيكوكاران دهد، و سپاس خدائى را سزاست كه دين خود را به ما عطا نمود، و ما را جزو ملت‏خويش(اسلام) اختصاص داد، و در راههاى احسان و نيكيش رهنمون كرد،تا به وسيله نعمتش در آن راهها رفته و به سوى رضا و خوشنوديش دست‏يابيم، سپاسى كه آن را از ما بپذيرد، و به وسيله آن از ما خوشنود گردد.

سپاس خدائى را كه رمضان را براى ما ماه تزكيه قرار داد

و سپاس خدائى را سزاست كه ماه خود رمضان را، ماه صيام و روزه، و ماه اسلام، و ماه تزكيه، و ماه تصفيه و پاك كردن (از گناهان)، و ماه قيام و ايستادن (براى نماز در شبها يا به پا خاستن در احياى اسلام و جهاد در راه خدا) را يكى از آن راههاى احسان قرار داد، آن چنان ماهى كه قرآن در آن فرو فرستاده شد، در حالى كه براى مردم راهنما (ى از گمراهى) و نشانه‏هاى آشكار رهبرى، و جدا كننده ميان حق و باطل است.

«(4) فابان فضيلته على سائر الشهور بما جعل له من الحرمات الموفورة، و الفضائل المشهورة، فحرم فيه ما احل فى غيره اعظاما، و حجر فيه المطاعم و المشارب اكراما و جعل له وقتا بينا لا يجيز - جل و عز - ان يقدم قبله، و لا يقبل ان يؤخر عنه (5) ثم فضل ليلة واحدة من لياليه على ليالى الف شهر و سماها ليلة القدر تنزل الملائكة و الروح فيها باذن ربهم من كل امر سلام، دائم البركة الى طلوع الفجر على من يشاء من عباده بما احكم من قضائه‏».

خداوند ماه صيام را بر ساير ماهها برترى بخشيد

پس برترى آن را بر ماههاى ديگر به سبب حرمتها و گرامى داشتنهاى بسيار و فضائل و برترى‏هاى آشكار كه براى آن قرار داد، هويدا گردانيد، و در آن ماه از جهت‏بزرگ داشت، آنچه را كه در ماههاى ديگر حلال كرده حرام نمود، و خوردنيها و آشاميدنيها را در (روزهاى) آن منع كرد، و براى آن وقت آشكارى (معينى) قرار داد، كه خداى بزرگ و توانا جائز و روا نمى‏داند كه پيش انداخته شود و نمى‏پذيرد كه از آن وقت‏به تاخير افتد. سپس (عبادت و بندگى در) شب (قدر) آن را به (عبادت در) شبهاى هزار ماه برترى داد، و آن را شب قدر ناميد (شبى كه خداى تعالى اجلها و روزيها و هر امرى كه حادث مى‏شود را مقدر مى‏فرمايد) در آن شب (بسيارى از) فرشتگان و روح (كه مخلوقى است‏بزرگتر از فرشته) به فرمان پروردگارشان بر هر كه از بندگانش بخواهد با قضا و قدرى كه محكم و استوار كرده (كه تغيير و تبديلى در آن نيست).

درود فرشتگان بر عابدان شب قدر

براى هر كارى (كه خدا مقدر فرموده) فرود مى‏آيند، آن شب سلام و درود (فرشتگان) است (بر آنانى كه براى نماز به پاى ايستاده يا در حال ركوع و سجودند، يا آنكه شب سلامتى و رهائى از ضرر و زيان شياطين است) كه بركت و خير آن تا آشكار شدن روشنى صبح، دائم و پايدار است.

«(6) اللهم صل على محمد و آله و الهمنا معرفة فضله و اجلال حرمته، و التحفظ مما حظرت فيه، و اعنا على صيامه بكف الجوارح عن معاصيك، و استعمالها فيه بما يرضيك حتى لا نصغى باسماعنا الى لغو، و لا نسرع بابصارنا الى لهو (7) و حتى لا نبسط ايدينا الى محظور، و لا نخطو باقدامنا الى محجور و حتى لا تعى بطوننا الا ما احللت، و لا تنطق السنتنا الا بما مثلت، و لا نتكلف الا ما يدنى من ثوابك، و لا نتعاطى الا الذى يقى من عقابك، ثم خلص ذلك كله من رئاء المرائين، و سمعة المسمعين، لا نشرك فيه احدا دونك، و لا نبتغى فيه مرادا سواك.

خدايا توفيق روزه با ترك معاصى به ما عطا فرما

بار خدايا بر محمد و آل او درود فرست، و شناسائى برترى آن را (بر ماههاى ديگر) و بزرگ داشتن حرمت و حقش را (كه قيام و ايستادگى بر آن واجب است) و دورى گزيدن از آنچه را كه منع و حرام كرده‏اى به ما الهام نما، و ما را به روزه داشتن آن به وسيله باز داشتن اندام از گناهان و به كار بردن آنها به آنچه تو را خوشنود مى‏گرداند يارى فرما، تا با گوشهامان سخن بيهوده گوش ندهيم، و با چشمهامان به سوى بازى (كارهائى كه انسان را از مقصود باز دارد)، نشتابيم. و تا دستهامان را به حرام دراز ننمائيم، و با پاهامان به سوى آنچه منع و حرام گشته نرويم. و تا شكمهامان نگاه ندارد و گرد نياورد جز آنچه (خوردنى و آشاميدنى) كه تو حلال و روا گردانيده‏اى. و زبانهامان گويا نشود جز به آنچه (قرآن مجيد و گفتار پيامبر اكرم و ائمه معصومين عليهم السلام) تو خبر داده و بيان فرموده‏اى (اشاره به آداب روزه دارى و پرهيز از گناهان در حال روزه‏دارى است) و رنج نكشيم جز در آنچه (عبادت خدا و خدمت‏به خلق) كه به پاداش تو نزديك گرداند، و به جا نياوريم جز آنچه كه از كيفر تو نگاه دارد.

سپس همه آن كردارها را از ريا، و خودنمائى خود نمايان و از سمعه و شنيدن شنوندگان خالص و پاكيزه گردان كه از آن كسى را با تو شريك نگردانيم، و جز تو در آن مقصود و خواسته‏اى نطلبيم.

«(8) اللهم صل على محمد و آله، وقفنا فيه على مواقيت الصلوات الخمس بحدودها التى حددت و فروضها التى فرضت،و وظائفها التى وظفت، و اوقاتها التى وقتت (9) و انزلنا فيها منزلة المصيبين لمنازلها الحافظين لاركانها المؤدين لها فى اوقاتها على ما سنه عبدك و رسولك صلواتك عليه و آله فى ركوعها و سجودها و جميع فواضلها على اتم الطهور و اسبغه و ابين الخشوع و ابلغه.

بار خدايا توفيق نمازگزاردن كامل به ما مرحمت فرما

بار خدايا بر محمد و آل او درود فرست،و ما را در آن بر اوقات نمازهاى پنجگانه با حدود و احكامش، كه مقرر نموده‏اى و واجباتش كه واجب كرده‏اى و شروط و اوقاتش كه شرط و تعيين گردانيده‏اى آگاه فرما. و ما را در نماز همچون كسانى قرار ده كه مراتب شايسته آن را دريافته و اركان و جوانب آن را نگهدارندگانند. آن را در اوقات خود به همان طريقى كه بنده و فرستاده تو كه درودهايت‏بر او و بر آل او باد، در ركوع و سجود و همه فضيلتها و درجات رفيعه‏اش قرار داده، با كاملترين طهارت و پاكى، و رساترين خشوع و فروتنى به جا آورنده‏اند.

«(10) و وفقنا فيه لان نصل ارحامنا بالبر و الصلة،و ان نتعاهد جيراننا بالافضال و العطية، و ان نخلص اموالنا من التبعات و ان نطهرها باخراج الزكوات و ان نراجع من هاجرنا، و ان ننصف من ظلمنا و ان نسالم من عادانا حاشا من عودى فيك و لك فانه العدو الذى لا نواليه و الحزب الذى لا نصافيه‏».

خدايا در اين ماه احسان بارحام و جيران و تزكيه اموال توفيقمان ده

و ما را در آن ماه توفيق ده كه با نيكى فراوان و بخشش، به خويشان خود نيكى كنيم و با احسان و عطا از همسايگان جويا شويم، و دارائيهامان را از مظالم و آنچه از راه ظلم و ستم به دست آمده خالص و آراسته نمائيم، و آنها را با بيرون كردن زكاتها پاك كنيم (كه رسول خدا صلى الله عليه و آله فرموده: «ملعون كل مال لا يزكى‏» از خير و نيكى دور است هر مال و دارئى كه زكوة آن داده نشود) و به كسى كه از ما دورى گزيده باز گرديم (به او بپيونديم) و به كسى كه به ما ظلم و ستم نموده از روى (آنچه كه مقتضى) انصاف و عدل(است) رفتار كنيم و با كسى كه به ما دشمنى نموده آشتى نمائيم، جز كسى كه در راه تو و براى تو با او دشمنى شده باشد، زيرا او دشمنى است كه او را دوست نمى‏گيريم، و حزب و گروهى است كه با او از روى دل دوستى نمى‏كنيم.

«(11) و ان نتقرب اليك فيه من الاعمال الزاكية بما تطهرنا به من الذنوب، و تعصمنا فيه مما نستانف من العيوب حتى لا يورد عليك احد من ملائكتك الا دون ما نورد من ابواب الطاعة لك و انواع القربة اليك (12) اللهم انى اسئلك بحق هذا الشهر، و بحق من تعبد لك فيه من ابتدائه الى وقت فنائه، من ملك قربته او نبى ارسلته او عبد صالح اختصصته ان تصلى على محمد و آله، و اهلنا فيه لما وعدت اوليائك من كرامتك و اوجب لنا فيه ما اوجبت لاهل المبالغة فى طاعتك و اجلعلنا فى نظم من استحق الرفيع الاعلى برحمتك.

و ما را توفيق ده كه در آن به سوى تو تقرب جسته نزديك شوم، به وسيله كردارهاى پاكيزه و آراسته كه ما را به آن از گناهان پاك كنى (بيامرزى) و در آن ما را حفظ كرده و نگاهدارى از اينكه بخواهيم عيوب و زشتيها (كردارهاى ناشايسته) را از سر گيريم، تا هيچ يك از فرشتگانت (كه نويسندگان اعمال هستند گناهان ما را) بر تو پيشنهاد ننمايند، جز آنكه كمتر باشد از اقسام طاعت و بندگى براى تو، و انواع تقرب به سوى تو كه ما به جا آورديم.

خدايا در اين ماه توفيق تقرب به پيشگاهت‏بما مرحمت فرما

بارخدايا از تو درخواست مى‏نمايم به حق اين ماه و به حق كسى كه در آن از آغاز تا انجامش در عبادت و بندگى براى تو كوشيده، از فرشته‏اى كه او را مقرب ساخته‏اى، يا پيغمبرى كه فرستاده‏اى، يا بنده شايسته‏اى كه برگزيده‏اى، كه بر محمد و آل او درود فرستى و ما را در آن براى كرامت و ارجمندى كه به دوستانت وعده داده‏اى سزاوار گردان، و آنچه كه براى كوشش كنندگان در طاعت و فرمانبريت واجب و لازم كرده‏اى براى ما لازم نما،و به رحمت و مهربانيت ما را در صف كسانى (انبياء و اوصياء عليهم السلام) كه سزاوار بالاترين مرتبه (بهشت) هستند قرار ده.

«(13) اللهم صل على محمد و آله، و جنبنا الالحاد فى توحيدك، و التقصير فى تمجيدك، و الشك فى دينك، و العمى عن سبيلك، و الاغفال لحرمتك، و الانخداع لعدوك الشيطان الرجيم (14) اللهم صل على محمد و آله، و اذا كان لك فى كل ليلة من ليالى شهرنا هذا رقاب يعتقها عفوك او يهبها صفحك فاجعل رقابنا من تلك الرقاب، واجعلنا لشهرنا من خير اهل و اصحاب (15) اللهم صل على محمد و آله،و امحق ذنوبنا مع امحاق هلاله، و اسلخ عنا تبعاتنا مع انسلاخ ايامه حتى ينقضى عنا و قد صفيتنا فيه من الخطيئات، و اخلصتنا فيه من السيئات‏».

خدايا در اين ماه از سهل‏انگارى‏ها و فريب شيطان حفظمان فرما

بار خدايا، بر محمد و آل او درود فرست، وما را در توحيد و يگانگيت از عدول و بازگشتن (شرك آوردن آشكار و نهان) و در بزرگ داشتنت از تقصير و كوتاهى و در دينت (اسلام) از شك و دو دلى و از راهت (به دست آوردن رضا و خوشنوديت) از كورى (گمراهى) و براى حرمتت (آنچه قيام به آن واجب است) از سهل انگارى،و از دشمنت (شيطان رانده شده) فريب خوردن، دور گردان. بار خدايا بر محمد و آل او درود فرست، و هرگاه در هر شب از شبهاى اين ماه براى تو بندگانى باشد كه عفو و بخشيدنت آنها را آزاد مى‏نمايد، يا گذشتت ايشان را مى‏بخشد پس ما بندگان را از آن بندگان قرار بده، و ما را براى اين ماه، از بهترين اهل و ياران (برگزيدگان) قرار ده. بار خدايا بر محمد و آل او درود فرست، و با كاسته شدن ماه آن گناهان ما را بكاه، و با بپايان رسيدن روزهايش بديها و گرفتاريهاى ما را از ما بكن تا اينكه اين ماه از ما بگذرد در حالى كه ما را از خطاها پاكيزه گردانيده و از بديها خالص و آراسته ساخته باشى.

«(16) اللهم صل على محمد و آله،و ان ملنا فيه فعدلنا و ان زغنا فيه فقومنا،و ان اشتمل علينا عدوك الشيطان فاستنقذنا منه (17) اللهم اشحنه بعبادتنا اياك، و زين اوقاته بطاعتنا لك، و اعنا فى نهاره على صيامه، و فى ليله على الصلة و التضرع اليك، و الخشوع لك، و الذلة بين يديك حتى لا يشهد نهاره علينا بغفلة، و لا ليله بتفريط (18) اللهم و اجعلنا فى سائر الشهور و الايام كذلك ما عمرتنا و اجعلنا من عبادك الصالحين الذين يرثون الفردوس هم فيها خالدون، و الذين يؤتون ما اتوا و قلوبهم و جلة، انهم الى ربهم راجعون، و من الذين يسارعون فى الخيرات و هم لها سابقون‏».

خدايا ماه رمضان را براى ما ماه عبادت و طاعت قرار بده

بار خدايا بر محمد و آل او درود فرست. و اگر در آن از حق برگرديم ما را (بر آن) بازگردان و اگر در آن عدول نموده براه كج رفتيم ما را به راه راست آور، و اگر دشمن تو شيطان ما را احاطه كرده فرا گيرد از او رهائيمان ده. بار خدايا ماه رمضان را از عبادت، و پرستش ما مملو و پر گردان، و اوقات آن را به طاعت و فرمانبرى ما براى تو آراسته نما و ما را در روزش بروزه داشتن و در شبش به نماز و زارى بسوى (درگاه) تو و فروتنى و خوارى در برابر تو، يارى فرما تا روزش بر ما به غفلت و بيخبرى و شبش به تقصير و كوتاهى (در عمل) گواهى ندهد. بار خدايا ما را در باقى ماهها و روزها تا زمانى كه زنده‏مان مى‏دارى همچنين (بطورى كه براى ماه رمضان درخواست‏شد) قرار ده، و ما را از بندگان شايسته‏ات بگردان كه (الذين يرثون الفردوس هم فيها خالدون، (سوره 23، آيه 11) آنان بهشت را به ميراث مى‏برند در حالى كه در آن جاويد هستند گفته‏اند: بهشت مسكن و جايگاه پدر ما حضرت آدم على نبينا و آله و عليه السلام بوده پس هرگاه به فرزندان او داده شود مانند آن است كه از او به آنها ارث رسيده) و از آنانى قرار بده كه آنچه (صدقات) را مى‏دهند در حالى كه دلهاشان از (انديشه) بازگشت‏به سوى پروردگارشان ترسان است و از آنان كه در نيكيها مى‏شتابند، و ايشان براى آن نيكيها بر ديگران پيشى گيرنده‏اند.

«(19) اللهم صل على محمد و آله فى كل وقت و كل اوان و على كل حال عددما صليت على من صليت عليه، و اضعاف ذلك كله بالاضعاف التى لا يحصيها غيرك انك فعال لما تريد».

خدايا درود بيكران و بى حد خود را بر محمد و آل او فرست

بار خدايا درود فرست‏بر محمد و آل او، در هر هنگام و هر زمان و بر هر حال به شماره درودى كه فرستاده‏اى بر هر كه درود فرستاده‏اى، و چندان برابر همه آنها به چندان برابرى كه جز تو آنها را نتواند شمرد، زيرا تو هر چه را بخواهى بجا آورنده‏اى انجام كار، تو را ناتوان نمى‏گرداند و مانعى آن را باز نمى‏دارد. (2)

پى‏نوشت:

1- من لا يحضره الفقيه، ص 100.

2-صحيفه سجاديه، ص 282، فيض الاسلام‏روزه، درمان بيماريهاى روح و جسم صفحه 6.

تشکیل کمیته حمایت از کشاورزی در مجلس

 حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، از تشکیل کمیته ای در حمایت از بخش کشاورزی خبر داد و گفت: روز گذشته جلسه ای با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس تشکیل شد و کمیته ای به نام کمیته حمایت از کشاورزی تشکیل دادند. - وی ادامه داد: قرار شد این کمیته به صورت مستمر تشکیل جلسه دهد و اقداماتی را در دو سطح فوریتی برای وضعیت کشاورزان آسیب دیده و صیفی کاران که امسال دچار مشکل شدند و برنامه درازمدت در جهت کمک به بخش کشاورزی انجام دهند ...    

22 بهمن مبـــــــــــــــارک باد

                              

یوم الله   22    بهمن  

 روز 22 بهمن 57 نیز روز نجات ملت ایران از چنگال طاغوتیان زمان، روز آشکار شدن نعمت بزرگ الهی; یعنی، استقلال و آزادی بود.

 این مسلم است که هر ملتی تا از وابستگی ها نجات پیدا نکند و از چنگال اسارت و استثمار آزاد نشود، نمی تواند نبوغ و استعداد خود را آشکار سازد و در راه «الله » که راه مبارزه با هر گونه شرک و ظلم و بیدادگری است، گام نهد.
یادآوری 22 بهمن

یادآوری یوم الله 22 بهمن; یعنی، یادآوری رشادت ها و فداکاری ها و شهادت طلبی های ملتی منسجم و خداجوی و پیرو ولایت و رهبری که با ایثار خون خود ثابت کرد که «خون بر شمشیر و حق بر باطل پیروز است.» یادآوری 22 بهمن; یعنی، یادآوری تجلی حکومت الله در روی زمین، روزی که برنده ترین سلاح معنوی; یعنی، ایمان، پیروزی آفرید.

 روزی که کلمه توحید در وحدت کلمه به دست آمد و در نتیجه اعتصام به «حبل الله » رژیم ستمشاهی دوهزار و پانصد ساله طاغوتیان به زباله دانی تاریخ سپرده شد و ثابت کرد آوای «الله اکبر» از رگبار «مسلسل » قوی تر و نیرومندتر است.

 22 بهمن به ما آموخت که در مبارزه با دشمنان اسلام، فقط باید بر خدا تکیه داشت گرچه دست از سلاح تهی باشد. و وابستگی به شرق و غرب هرچند به سلاح های مدرن مجهز باشند، در برابر نیروی هماهنگ مردمی که با سلاح ایمان مبارزه می کنند، بی اثر است.
تداوم 22 بهمن

 تداوم پیروزی ها، حاصل تداوم رمزهای پیروزی است. زیرا هرگز خداوند متعال نعمتی را که به قومی عطا فرمود، از آن ها باز پس نمی گیرد، مگر آن ها خود از نگهداری آن دست بر دارند.

 «... ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم...» ; 

 «خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملتی) را تغییر نمی دهد، مگر آن که آنان آنچه را در خودشان است، تغییر دهند.»

 «ان الله لم یک مغیرا نعمة انعمها علی قوم حتی یغیروا ما بانفسهم ...» ;

 «خداوند هیچ نعمتی را که به گروهی داده، تغییر نمی دهد، جز آن که آن ها خودشان را تغییر دهند.»

 پیروزی شکوهمند 22 بهمن 57، حاصل عوامل بسیاری است که مهم ترین آن ها عبارتند از:

 1- ایمان به خداوند متعال

 2- رهبری روحانی متقی و فقیه آگاه; امام خمینی رحمه الله

 3- اتحاد و همبستگی همه، اقشار ملت.

 4- استقامت و پایداری در راه خدا، تحمل مشکلات و ... بر هیچ کس پوشیده نیست که جمع شدن این عوامل در ملتی موجب نزول تاییدات غیبی الهی گردیده و پیروزی آن ها بر دشمنان حتمی می شود.

خداوند متعال می فرماید:

 «ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکة الا تخافوا و لا تحزنوا و ابشروا بالجنة التی کنتم توعدون » ;

 «به یقین کسانی که گفتند: پروردگار ما خداوند یگانه است، سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می شوند که! نترسید و غمگین مباشید و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است.»

 امام امت در وصیت نامه سیاسی الهی خود چنین نوشتند: «این انقلاب بزرگ که دست جهان خواران و ستمگران را از ایران بزرگ کوتاه کرد، با تاییدات غیبی الهی پیروز گردید ... بی تردید رمز بقای انقلاب اسلامی همان رمز پیروزی است و رمز پیروزی را ملت می داند و نسل های آینده در تاریخ خواهند خواند که دو رکن اصلی آن انگیزه الهی و مقصد عالی حکومت اسلامی و اجتماع ملت در سراسر کشور با وحدت کلمه برای همان انگیزه  » می باشد.

 مقام معظم رهبری، حضرت آیة الله العظمی خامنه ای، دامت برکاته در این باره چنین فرمودند: «اولا، روز 22 بهمن سال 1357 یک روز بریده از قبل نبود، آنچه در آن روز اتفاق افتاد محصولی بود از تلاش همه جانبه ای که در طول سال های متمادی قبل از آن انجام گرفته بود و این تلاش از سوی همه قشرهای این کشور بود.

 ثانیا، آن چیزی که قشرهای کشور ما را به هم مربوط می کرد برای این مبارزه، ایمان اسلامی بود و لذا مبارزه در طول سال های پیش از 22 بهمن 57 در مسجدها و حسینیه ها و مجالس سخنرانی و در حوزه علمیه قم و بعضی دیگر از حوزه ها جلوه مخصوصی داشت، این ها در حقیقت کانون های اصلی مبارزه بود.

 ثالثا، این مبارزه حول یک محور رهبری مشخص و قاطعی جریان داشت که در طول دوران تاریخ ما از بعد از اسلام تا این روزگار، ملت ما چنین رهبری به خود ندیده بود.

 رابعا، مردم بر اثر آن ایمان و آن رهبری بر اثر آنچه شنیده بودند و معتقد شده بودند در صحنه مبارزه از همه امکاناتشان برای پیروزی بر دشمن استفاده کردند ... کسانی که در مبارزه بودند، حاضر بودند برای خود سختی و ناراحتی را قبول کنند و نیروی خود را صرف مبارزه کنند» .

 تا زمانی که ملت ایران همچون 22 بهمن 57، از خودخواهی ها و خودمحوری ها فاصله گرفته، دست در دست هم با همدلی و اتحاد در سایه ایمان و توکل به خداوند متعال به رهبری مقام معظم رهبری که برترین و بهترین شاگرد بنیانگذار جمهوری اسلامی و مجری فرامین الهی امام امت می باشد، در راه به ثمر رساندن مقصد الهی انقلاب قدم بردارند و در این راه استقامت نموده، در مقابل دشمنان اسلام و ایران تا پای جان بایستند، و فریب نیرنگ های رنگارنگ آن ها را نخورده، مجذوب فرهنگ مبتذل آن ها نگردند، نعمت پیروزی انقلاب اسلامی پابرجا و مستدام خواهد بود و تمام توطئه ها و نقشه های شوم آن ها بر ضد جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران، نقش برآب می شود و حاصلی جز رنج و زبونی خودشان در پی نخواهد داشت و هر روز عزت و سرفرازی و بالندگی ایران اسلامی بیشتر آشکار خواهد شد.
اتحاد و همبستگی

 همان گونه که بیان شد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران عوامل زیادی داشت، سخن گفتن پیرامون همه آن ها مجالی دیگر می طلبد. ما در این جا فقط به یکی از مهمترین آن ها اشاره می کنیم. و آن اتحاد و همبستگی همه اقشار ملت برای انجام مقصد الهی و مقدس انقلاب; یعنی، از بین بردن طاغوت و تشکیل حکومت اسلامی برای تحقق حق و عدالت در جامعه بود.

 هیچ کس تردید ندارد که اتحاد و همدلی معجزه می آفریند و بزرگترین موانع راه ترقی و پیشرفت را از سر راه بر می دارد. و قوی ترین دشمنان را نابود می سازد.

 مورچگان را چو بود اتحاد

شیر ژیان را بدرانند پوست

خداوند متعال می فرماید:

 «و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» ;

 «به ریسمان الهی چنگ بزنید و هرگز از یکدیگر جدا نشوید و تفرقه نداشته باشید.»

 «و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم » ;

 «اختلاف و کشمکش نکنید که سست می شوید و دولتتان از بین می رود.»

 امیرالمؤمنین علیه السلام می فرماید:

 «و الزموا السواد الاعظم فان ید الله مع الجماعة و ایاکم و الفرقة! فان الشاذ من الناس للشیطان کما ان الشاذ من الغنم للذئب ...; 

 همگام با توده عظیم مردم (که پیرو سلطان عادل) هستند، باشید، زیرا دست (عنایت و کمک) خداوند با جماعت است و از جدائی و مخالفت بر حذر باشید. زیرا جدا شدن از جماعت (حق) طعمه شیطان شدن است چنانکه گوسفندی که از گله جدا شود، خوراک گرگ خواهد شد.»

 و این اتحاد وقتی ثمربخش است که با همدلی همراه باشد.

 امیرالمؤمنین علیه السلام می فرماید:

 «انه لا غناء فی کثرة عددکم مع قلة اجتماع قلوبکم ...;

 در زیادی تعداد شما بی نیازی نیست [و این زیادی تعداد ثمربخش نخواهد بود] در صورتی که اجتماع دل های شما اندک باشد.» بدین جهت امام امت قدس سره و رهبر معظم انقلاب همواره مردم را به وحدت کلمه دعوت کرده اند و آن ها را از تفرقه و جدایی برحذر داشتند.

 اما سنت و روش فرعون ها و طاغوت ها در طول تاریخ این است که مردم را به دسته های مختلف تقسیم می کنند و بین آن ها اختلاف می اندازند و آن ها را به استضعاف می کشانند تا قدرت قیام و ایستادن در مقابل آن ها را نداشته باشند و آن ها بتوانند سلطه ظالمانه خود را بر مردم حفظ کنند.

خداوند متعال می فرماید:

 «ان فرعون علا فی الارض و جعل اهلها شیعا یستضعف طائفة منهم ...» ;

 «فرعون در زمین برتری جویی کرد و اهل آن را به گروه های مختلفی تقسیم نمود، گروهی را به ضعف و ناتوانی می کشاند ... .»

 فرعون برای استحکام بخشیدن به سلطه اش چند اقدام کرد، که مهم ترین آن، این بود که مردم مصر را دو دسته کرد: به دسته اول; یعنی، قبطیان که بومیان و درباریان فرعون بودند، تمام وسایل رفاهی و کاخ ها و ثروت ها را می داد.

 ولی دسته دوم که «سبطیان » یعنی، مهاجران بنی اسرائیل بودند و آن ها را به صورت بردگان و کنیزان خود درآورده بودند، فقر و محرومیت سراسر وجودشان را فرا گرفته بود و سخت ترین کارها بر دوش این ها بود.

باید توجه داشت که این سنت وحشتناک، مخصوص فرعون در زمان حضرت موسی علیه السلام نبود، بلکه همه طاغوتیان از این روش و تز «تفرقه بینداز و حکومت کن » سالیان درازی بر توده های مردم حکومت کرده اند.

 از امام زین العابدین علیه السلام چنین نقل شده است که فرمود:

 «و الذی بعث محمدا بالحق بشیرا و نذیرا، ان الابرار منا اهل البیت و شیعتهم بمنزلة موسی و شیعته، و ان عدونا و اشیاعهم بمنزلة فرعون و اشیاعه;

سوگند به آن کسی که حضرت محمد صلی الله علیه و آله را به حق بشیر و نذیر مبعوث گردانید، ابرار و خوبان از ما اهل بیت و شیعیانشان به منزله موسی و شیعه او می باشند و دشمنان ما و پیروان آن ها به منزله فرعون و پیروان او می باشند.» پس باید بیدار بود تا دوباره دشمنان سیلی خورده اسلام با استفاده از این روش بین مردم ایران اختلاف ایجاد نکنند و راه نفوذ و سلطه آن ها باز نشود.

 ۲۲  بهمن  را  خدمت  تمام  همشهریان  لایبیدی  عزیز تبریک عرض مینماییم

" امید دیدار در میدان جمهوی اسلامی شهر لایبید"

 

 

بیابانهای لایبید در فصل زمستـــان

  بیابان ها لایبید در فصل زمستان

تقدیم به تمام شهیدان جمهوری اسلامی ایران

عشق را بـا خـون خـود کردی تـو معنـا ای شهیـد!                      خـویـش را بـردی بـه اوج عـرش اعـلا ، ای شهید!

زنـدگی تسلیم تـو شد ، مــرگ خــالی از عــدم                            زنـده تــر از تـو نمی بینـم بـه دنیــــا ای شهیـــــد!

در کـلاس عشـق تــو ، استــادهــا بنشستــه اند                          کـــز تـو آمـوزنــد ســــرمشق الفبـــا، ای شهید!

نــور می پــاشی بسان مــاه بــــر قصر امـل                               عشـق می نوشد ز تـو عــاشقترین ها ای شهید!

مـأمـن جــانْ پَـرورت ، ســـــرمنــزل مقصـــودها                        حـــاصلی از بــاورت ، روح تـجلّا ای شهیـــــــــد!

عـــالمی حیـــران بـه شور و عشقبــــازی های تـو                     گلشنـــی حسرت بـــه دیـدار تـو رعنـا، ای شهید!

جــز خــدا واقف نـشد بـــر اوج عـرفـان تــــو کس                    چــونکه گشتـــه عـاشقت آخـر خـدا را ای شهیـد

تقدیم به تمام شهیدان جمهوری اسلامی ایران

(شهید علینقی توکلی . رضا توکلی . جهانگیر خزایی . خسرو کریمی . عبدالرحمان کریمی و حسین کریمی )

شهید علینقی توکلی

وبلاگ بابک توکلی احمد

 دیدم آن حالات شوق و شور را                          در میان چهره هاشان نور را

در هوای عاشقی پر می زدند                            تا خدا با گریه معبر می زدند

در دل شب با نوا و زمزمه                              ذکرشان “یافاطمه ” ” یا فاطمه ”

بین چهره عکس یک لبخند بود                        همه ی هستیّ شان سربند بود

از همه افلاک برتر بوده اند                             دوست نه،بلکه برادر بوده اند

تشنه لب دادند جان پای حسین                         عاشقان حضرت پیر خمین

با شهادت زندگی زیبا شود                             عاشقی با سوختن معنا شود

حال،آنها رفته و ما مانده ایم                            از شهادت ، ما همه جا مانده ایم

تا نفس داریم تا که زنده ایمد                           ای شهیدان از شما شرمنده ایم

تاابد رزمنده ایم پای ولی                                جان فدای حضرت سیّد علی

 شهید علینقی توکلی

من اهل لایبیدم

 

بدان ای دوست که اهل لایبیدم                       به نزد دشمنان هم رو سفیدم

در  این  دنیا نیازردم  دلی  را                       ولیکن زحمت و محنت کشیدم

از اول نوجوانی  کار  کردم                           ره  آمد  شدن  هموار  کردم

ز همراهان بسا مشگل گشودم                       بخود این زندگی دشوار کردم

به هفتاد و سه عمر سر کشیده                      کمانداری چون من داور ندیده

به  دل  دیگر  ندارم   آرزویی                      چرا  مرغ  هوسهایم  پریده

زمان   قتل   باب   بی گناهم                        در این  دنیا  نبود  کس  پنهانم

عجل هم مرا یتیم و بی پدر کرد                     که از هفت آسمان بگذشت آّهم

نه من بودم به جز من هفت دختر                  سه اولاد ذکورش با سه همسر

همه  درمانده  و  بیچاره  گشتند                    تمامی بی پدر گشتند و مضطر  

ولی  من  انتام از  وی  کشیدم                     سرا  پا  پیکرش  از هم  دریدم

جوانی بود که کام از او  گرفتم                     چو مرغ از آشیان برکه پریدم

دو سالی در همین کهسار گشتم                     خوشم از انکه رسم بد نهشتم

چو خور میزد بر فراز کوه غلومی                 تو گفتی هارس و هامون دشتم

برادر  خوانده  بودم  با  شبانها                    گهی با همراهان و گاهی هم تنها

به  شب  با  موش  و مار  خفتم                   فرا دیدم  در این  هامون  ستمها

بسا خفتم  به  تنها  در  بن  غار                  به روز گرم و سرد و در شب تار

تفنگم   را   مسلح   کرده   بودم                  چو  بیرون  شد  بر  آتش  گشودم

تنش با ناله و خون هم عجین شد                 پس  انگه  ساعتی  راحت  غنودم

 

(برای شادی روح استاد بزرگ حسین منتقم صلوات)

زمستان در لایبید

تقدیم به تمام شهروندان عزیز لایبیدی.

آب آشامیدنی لای بید

  

 

با تشکر فراوان و سپاس گذاری از :

جناب اقای مهندس ریاحی فرریاست محترم اداره آب وفاضلاب روستایی شهرستان شاهین شهرومیمه

به نیابت ازعموم شهروندان شهرلای بیدازخدمات ارزنده اقای ریاحی فرمدیریت محترم آب وفاضلاب روستایی شهرستان شاهین شهرومیمه که شبکه آب شرب لایبید تحت نظارت مدیریت ایشان بوده ودرطول سه سال اخیردوران خدمتشان باروحیه جهادی وایثارگری شبکه آب آشامیدنی لای بید بعلت کمبود ذاتی آب ازیک طرف وفرسودگی آن ازطرف دیگرانصافا” مدیریت نمودندودرحدتوان  نگذاشتند این اواخربی آبی رابیش ازگذشته مردم این منطقه تجربه کنند وشاهدبودیم که شخصا” مسایل مربوطه به حوادث غیرمترقبه مثل شگستگی لوله درکوچه یاخیابانی ازشهرورفع نواقص راجدی پیگیری می نمودند وحال که به همت ایشان نظارت عالی حاکم بودوباتوجه به اینکه تامین آب شرب شهر بادرایت ایشان برای بهره گیری امکانات خاص دولت که برای  روستاهادرنظرمیگیردزیرپوشش سازمان اب وفاضلاب روستایی است ونظارت برشبکه داخلی آبرسانی برعهده سازمان آب وفاضلاب شهریست تقدیروتشکر بعمل می اوریم وبرای ایشان که مدیری دلسوز برای مردم ونظام مقدس جمهوری اسلامی هستند آرزوی موفقیت ازدرگاه خداداریم.

تصویری از معدن لایبید 12

موقعیت : 55 کیلومتری شمال میمه .

نوع سنگ : چینی .

رنگ : خاکستری .

وزن مخصوص ظاهری : 2.72 تن بر متر مکعب .

ضریب جذب رطوبت : 3/0%

مقاومت فشاری : 943 کیلوگرم بر سانتی متر مکعب .

افت وزنی در مقابل سایش و گرما : 98/0%

مدول الاستیسیته : 10#49/2 کیلوگرم بر سانتی متر مکعب .

درصد سایش : 2/34%

روش استخراج : مکانیزه ( دستگاه سیم برش الماسه ) .

  • سنگ های این محدوده معدنی در اثر افزایش فشار حرارتی ناشی از تزریق ماگمای داغ با فشار بالا دچار تبلور شده است .
  • سنگ این معدن دانه درشت ، تمام بلورین ، هم اندازه و شکل دار به رنگ خاکستری است که با شدت دگرگونی متوسط تا زیاد تشکیل شده است .
  • خصوصیات مذکور موجب ایجاد و تداوم عرضه یکدست محصول مورد نظر خریدار در طول زمان جهت برنامه ریزی بلند مدت در کارخانجات سنگبری شده است .

درجات فروش کوپ سنگ : ابعاد ، ممتاز ، درجه1 ، درجه2 ، درجه3 ، درجه4

 

(پشتیبانی از وبلاگ رسمی شهر لایبید)

 

 
 
 تصویری از معدن لایبید 12
 
 
 
 
نمونه سنگ به کار رفته در نما
 
 
 
 
 

پارک جنگلی لایبید

پارک جنگلی لایبید در حال بازسازی می باشد.

و به درختان و ... آن رسیدگی می شود .